Hantering av avgifter

Avisering av föreningens avgifter sker kvartalsvis för tre månader i förskott.

Avisering/Betalning av föreningens avgifter sker enligt följande turordning

  • Autogiro eller eFaktura (om sådan är registrerad)
  • Digitala brevlådan Kivra (om Kivra-konto existerar, dvs utan anmälan)
  • Pappersfaktura

Kivra
Om inget annat anmälts och Du har en aktiv digital brevlåda hos Kivra för ditt personnummer så kommer debitering automatiskt att ske till din Kivra-brevlåda. Du kan fortfarande få dina fakturor på papper om du föredrar det genom att avaktivera SBC som leverantör av fakturor i dina inställningar i Kivra. Behöver du hjälp med detta så kontakta kundtjänsten hos Kivra.

Den digitala brevlådan Kivra är gratis och medlemmar kan registrera sig hos www.kivra.com. Läs gärna mer om om digitala brevlådor på Wikipedia.

Autogiro/eFaktura
Det finns två sätt att ansluta sig till autogiro/eFaktura. Antingen via SBC’s blankett för Autogiroanmälan eller direkt genom din internetbank.

För att ansluta via din bank söker du efter Bankgiro 134-7046 alternativt företagsnamnet HOLMEN SICKLA KAJ BRF. Du kommer också behöva ange ditt objektsnummer som du finner på din avi som betalarnummer i banken.

Om du väljer att registrera en autogiroanslutning via blanketten så skriver du ut den och fyller i enligt anvisning. Den postas sedan till SBC med den förskrivna adressen på blanketten.

Autogiro/eFaktura startar hos oss kvartalsvis. Om du tecknar autogiro/eFaktura under ett kvartal så behöver du betala de avgifter som är kvar på kvartalet manuellt. Du kommer få bekräftelse hem vid nästa avisering där det kommer framgå att autogirot är aktivt.

Viktig information för dig med Autogiro. Avisering av föreningens avgifter kommer endast att ske första gången samt vid avgiftsförändringar. I övrigt sker ingen avisering, däremot dras avgiften automatiskt från ditt autogirokonto.

Pappersfakturor
För dig som inte har Kivra och heller inte anmält autogiro/eFaktura så kommer kvartalsfakturan som en vanlig pappersfaktura.